2020 oli kogu maailmas erakordne, niisamuti ka Viking Line’i jaoks. Pandeemia tõttu muutus ärikeskkond äärmiselt ebasoodsaks ja selle tagajärjed olid laevandusettevõttele majanduslikult rasked. Viking Line’i seitsmest laevast oli aasta jooksul regulaarselt liinil ainult neli ning reisijate arv langes 2019. aastaga võrreldes 70 protsenti.
Aga Viking Line näeb tunneli lõpus valgust. Sel aastal saabub Turu-Stockholmi liinile uus, väga keskkonnasõbralik laev Viking Glory.
2020. aastal oli Viking Line sunnitud tegutsema keskkonnas, kus nõudlus kukkus erinevate piirangute tõttu kokku. Lühikese aja jooksul kaotas ettevõte peaaegu kogu oma tulu, kandes siiski samal ajal suurt osa kuludest. 2020. aastal sõitis Viking Line’iga kokku 1 927 302 reisijat, aastal 2019 oli see number 6 300 480. Vaatamata vähenenud liiklusele oli lastiühikute arv 125 693 (aasta varem 133 940) ja see oli seotud suure nõudlusega kaubavedude järele.
Viking Line’i neljast tegevuslõigust – kaubaveod, liinireisid, kruiisid ja reisijate sõiduautode vedu – häiris koroonaviirus kolme. Ettevõtte likviidsuse tagamiseks on rakendatud meetmeid kulude struktuuri kohandamise ja erinevate finantskorraldustega. Viking Line’i ärimudel on aga üles ehitatud nii, et ainult kaubaliiklus ei kata muutuvaid tegevuskulusid isegi siis, kui töötajate arv on viidud miinimumini.
Kuid 2020. aastal oli ka helgem pool. Suur nõudlus kaubavedude järele näitab riikidevahelise ekspordi ja impordi olulisust ka rasketes oludes. Tehti mitmeid kaubamahu rekordeid ja laevad olid pidevalt koormatud. See kehtib eriti Tallinna–Helsingi ja Turu–Maarianhamina–Stockholmi liinil sõitvate laevade kohta. Viking Line on taganud plaanilise teeninduse jätkumise ja veovõimalused kaubaliinide klientidele.
Viking Line’i tegevjuht Jan Hanses: “Meretranspordis mõjutas Covid-19 pandeemia enim reisijatevedu. Meie töötajate pühendumus ja lojaalsus on olnud imetlusväärsed ning nende pingutusi sel raskel ajal hinnatakse väga. Viking Line tuleb kriisist välja tugevamana. Valmistume juba pandeemiajärgseks ajaks ja ootame, et riigipiirid avanevad taas tänu kasutusele võetud vaktsiinidele. On oluline, et vaktsineerimine viidaks meie teeninduspiirkonna riikides läbi kiirelt ja tõhusalt, et piirangud saaks ohutult kaotada. 26. jaanuaril lastakse Hiinas Xiameni tehases vette uus laev Viking Glory, mis alustab 2021 hilissügisel liiklemist Turu-Maarianhamina-Stockholmi liinil. Viking Glory on ilus ja ainulaadne – nii seest kui ka väljast. Laeva vastu tuntakse juba suurt huvi. See teeb rõõmu ja annab meile jõudu tulevikuks.”