Isegi kui B2B on suunatud ettevõttele, on iga ettevõte ja sellega seotud otsuste taga inimesed. Aga kus on inimesed? Ikka sotsiaalmeedias! Eestis veel vähem kasutamist leidnud LinkedIn ei ole ainukene kanal, kus saab teha äridele suunatud sotsiaalmeediat. Ülesanne on leida just need kanalid, kus asuvad otsustajad. Seega võivad kanaliteks olla ka Facebook, Instagram või veel midagi muud. Sõltumata kanalist on eesmärk sama – ennekõike kasvatada tuntust ja luua usaldust.
Kujunda ettevõttest isiksus
Kasuta sotsiaalmeediat, et tuua oma bränd või ettevõte inimestele lähemale. Mõtle ettevõttest kui inimesest ja loo talle oma isikupära. Mis on tema kõnestiil, hoiak, suhtumine ellu? Nagu luuakse klientidest buyer persona-sid, tee sama ettevõtte kohta. Kui oled iseloomu jooned paika saanud, lähtu nendest sotsiaalmeediasse postitades. Isegi kui ettevõte tegevusvaldkond võib tunduda paljudele inimestele igavana, võimaldab antud lähenemine jälgijatel sellega paremini suhestuda.
Keskendu jälgijatele, mitte ainult ettevõttele
Küsi endalt, mida tahavad sinu jälgijad lugeda ja näha. Muidugi on oluline, et inimesteni jõuaks sinu ettevõtet puudutavad sõnumid. Õnneks või kahjus ei saa iga postitus olla otsesele müügitehingule suunatud, sest inimesi üldiselt see ei huvita. Seega, otsi teemasid, mis küll puudutavad su valdkonda, ent on pigem hariva või meelelahutusliku sisuga. Veel parem, jaga neile sisu, mida nad tahavad ka teistele edasi jagada. Nõnda tekivad inimestele positiivsed ja usaldavad assotsiatsioonid sinu ettevõttega ning tänu sisu laiemale levikule kasvab ka teadlikkus ettevõttest.
Loo originaalsisu
Kui oled paika saanud isiksuse, kellena sa tahad, et su ettevõtet sotsiaalmeedias nähakse, ning õppinud tundma ka jälgijate eelistusi, ongi aeg hakata sisu looma. Kuigi teiste ettevõtete, kõneisikute või ka väljaannete sisu jagamine on hea võimalus hoida postitustevoogu ühtlasena, mõjub oma loodud sisu kõige ehedamalt. Tõsta oma ettevõte ekspertrolli ning hari jälgijaid. Nõnda sa mitte ainult ei ava oma teenuse või toote olemust, vaid jagad infot, mida inimesed tegelikult tahavad teada.
Lisanipp: tutvu konkurentidega – mida nad teevad sotsiaalmeedias ja enamgi, mida nad veel ei tee. See on sinu võimalus pakkuda midagi uudset.
Tõstata teemasid
Tõstata teemasid, mis ei pruugi olla 100% sinu ettevõttega seotud, kuid on olulised sinu praegustele ja potentsiaalsetele tulevastele klientidele. Leia teemad, mida tahavad inimesed oma uudistevoos näha ja kaasa nad vestlusesse. Selle jaoks võta käiku näiteks varem loodud buyer persona’d ning otsi sotsiaalmeedias erinevaid märksõnu – ole loominguline. Veelgi enam, vaata ja võta kuuldavaks seda, mida inimesed ise sotsiaalmeedias teevad. Vaata, mida kirjutatakse kommentaaridesse ning kasuta neid teemasid oma postitustes.
Räägi oma inimestest
Selgeks on saanud, et kiire tehinguni jõudmine ei tohiks olla esmane eesmärk sotsiaalmeediat tehes. Eesmärk on tutvustamine, harimine ja usalduse tekitamine. Oma töötajatest rääkimine otseselt ei müü, kuid toob ettevõtet inimesele lähemale ja kasvatab usaldust. Iga ettevõtte, teenuse ja toote taga on inimesed – näita, kes nad on. Statistika kohaselt reageerivad jälgijad kõige rohkem postitustele, mis näitavad ja räägivad ettevõtte inimestest. See on oluline, sest iga meeldimine, kommentaar ja jagamine aitab jõuda postitustel veel rohkemate sotsiaalmeedia kasutajateni ning seega ka uute klientideni.
Seega, hoolimata ettevõtetele orienteeritusest, kasuta isiklikku tooni ja loo vestlust. Ainult oma sõnumite kuulutamise asemel kaasa inimesi aruteludesse ja hari neid. Eesmärk on leida inimesi, kes võiksid pakutavast tootest või teenusest kasu saada, ja luua nendega suhteid, pakkudes kasulikku sisu ja väärtust. Loe lisaks, kuidas kohandada tegevused sotsiaalmeedias ühiskonna keerulistele aegadele eelmisest artiklist.