EPSI Ratingu 2024. aasta uuringust selgub, et Soome merereisijad on üha keskkonnateadlikumad ning Viking Line nimetati kolmandat aastat järjest kõige jätkusuutlikumaks laevandusettevõtjaks Soome ja Rootsi vahelises parvlaevaliikluses.
EPSI Ratingu 2024. aasta turu-uuringus* on Viking Line’i jätkusuutlikkuse indeks Soome ja Rootsi vahelisel liinil 71,5, samas kui sektori keskmine on 70,6. Teised Soome ja Rootsi vahelist parvlaevateenust pakkuvad laevandusettevõtjad, kes on uuringusse kaasatud, on Silja Line ja Finnlines.
„Me arendame pidevalt oma tegevust jätkusuutlikkuse valdkonnas ja on tore, et meie reisijad seda tööd hindavad. Osana meie jätkusuutlikkuse alasest tööst räägime inimestele kõigest, mida me teeme, ja selle mõjust ning kaasame ka kliente meie jätkusuutlikkuse teekonnale. Ka meie jätkusuutlikkuse alane teabevahetus sai uuringus hea hinnangu. On selge, et meie kommunikatsioon on samuti edukas, arvestades, et uuringu kohaselt on meie kliendid ettevõtte sotsiaalse vastutuse ja säästva arengu osas nõudlikumad kui keskmine merereisija,“ ütles Viking Line’i jätkusuutlikkuse juht Dani Lindberg.
Parvlaevareiside jätkusuutlikkuse indeks EPSI Ratingu 2024. aasta turu-uuringus mõõdab reisijate arvamusi laevandusettevõtete jätkusuutlikkuse ja säästva arengu töö kohta. Viking Line sai Soome ja Rootsi vahelise teenuse eest kõrgeima hinde igas kategoorias: keskkonnaalane, majanduslik ja sotsiaalne jätkusuutlikkus.
„Oleme 1980ndatest aastatest alates teinud sihipärast tööd jätkusuutlikkuse nimel ja investeerinud 450 miljonit eurot meie kliimasäästlikesse laevadesse Viking Glory ja Viking Grace. See on pikaajaline töö, mis viib tuleviku samm-sammult heitevaba meretranspordi suunas.“
Soov reisida suureneb, kui on olemas jätkusuutlikud alternatiivid
Soome reisijate kliima- ja keskkonnateadlikkus on võrreldes eelmise aastaga suurenenud. 55 protsenti vastanutest ütles, et nad valivad tulevikus kliimasäästlikumaid reisimisviise, võrreldes eelmise aasta 46 protsendiga. Kui 2023. aastal planeeris 31 protsenti reisijatest vähendada oma reisimist, siis tänavu on see näitaja langenud 24 protsendini.
„Tarbijate suurenenud ootused julgustavad meid arendama reisijatele uusi säästvaid tooteid ja alternatiive koos tehnoloogiliste lahendustega. Näiteks oleme juba aasta aega pakkunud oma klientidele Turu liinil võimalust vähendada oma reisi heitkoguseid 90 protsendi võrra, valides broneerimisel biokütuse,“ märgib Dani Lindberg.
Viking Line kasutab oma viimases jätkusuutlikkuse tagamise ettevõtmises Turu-Stockholmi liinil alates Läänemere päevast ühe nädala jooksul ainult biokütust, mis vähendab Viking Glory ja Viking Grace’i süsinikdioksiidi heitkoguseid kokku 2600 tonni võrra. See arv on võrdne 270 soomlase keskmise aastase süsinikdioksiidiheitega.
„See on märkimisväärne samm heitevaba meretranspordi suunas, sest liinilaevade teenindamine ei ole kunagi varem toimunud ainult biokütusel. Pidev biokütuse kasutamine ei ole praegu võimalik kulude ja kättesaadavuse tõttu, kuid loodame, et see julgustab võimalikult paljusid meie kruiisi-, konverentsi- ja kaubaveokliente valima oma reisidel biokütust. Nii saavad meie reisijad anda konkreetse panuse heite vähendamisse ja samal ajal kaitsta Läänemerd, mis on meile kõigile südamelähedane.“
* EPSI Ratingu 2024. aasta turu-uuringu jaoks küsitlesid EPSI Andmekogumisteenused umbes 2000 üle 18-aastast eraklienti, kes on viimase 12 kuu jooksul sõitnud laevaga Soome või Soomest. Indeksis kasutatakse skaalat 0-100, kus 0-60 on rahulolematu, 60-75 on rahul ja üle 75 on väga rahul.