
Logistikaettevõtte DSV Eesti uus terminal sai nurgakivi – see rajatakse Tallinna ringtee äärde Vaelasse. 2026. aasta sügisel valmiv hoone hõlmab 9000 ruutmeetrit kaubapinda ja 1500 ruutmeetrit büroopinda. Projekti maksumus on 18 miljonit eurot ning terminali ehitavad GRIK Ehitus ja Ehitustrust.
Terminali ehitus sai tõuke DSV ja Schenkeri ühinemisest, mis viiakse lõpule 2025. aasta teisel poolel. Ühinemisloa saamisel muudeti oluliselt esialgset projektiplaani – nii lao- kui ka büroopinda suurendati 50% võrra, et ühinenud ettevõtte vajadused ära mahutada. Uude terminali tuleb 100 laadimisalust, lisaks külglaadimisestakaadid ja sissesõiduvõimalused.
DSV Eesti tegevjuht Alvar Tõruke sõnas, et ühinenud ettevõte hakkab kandma DSV nime, kuid hetkel tegutsevad mõlemad ettevõtted veel paralleelselt. „Euroopa Liidu ja USA konkurentsiametite heakskiit saabus 30. aprillil. Kuigi lõplik ühinemine pole veel toimunud, teeme juba tihedat koostööd – lahendamisel on veel juriidilised ja maksutehnilised küsimused,“ selgitas Tõruke. „Ühinemisega sünnib üleilmne liider lennu- ja merevedudes ning Euroopa liider maanteetranspordis. Schenkeri tugevus on hästi toimiv jaotusvõrk Euroopas, DSV omakorda paistab silma osa- ja täiskoormate veol. Me ühendame kaks tugevat süsteemi, pakkudes suurepäraseid lahendusi nii suurtele kui väikestele klientidele. Meie prioriteet kogu protsessi vältel on hoida teenused toimivana ja tagada tarneahelate katkematu töö – nii et klient ei peaks mõtlema, kas tema kauba toob Schenker või DSV.“
Tõruke lisas, et uuest terminalist saab DSV Eesti maanteetranspordi keskus, mille kaudu liiguvad nii saabuvad kui väljuvad grupi- ja osakaubad võimalikult tõhusalt üle kogu riigi. DSV tegutseb üldekspedeerijana, käsitledes kõiki temperatuuri mittetundlikke kaupu, näiteks toorainet, rõivaid ja elektroonikat.
Priit Põldmäe, Kiili valla ehitus- ja planeerimisosakonna juhataja ning abivallavanem ütleb, et mööblimüüja IKEA ja Luige ristmiku vaheline ringtee äärne ala on justkui valla fassaad või visiitkaart. Tema sõnul on seega rahvusvaheliste firmade valda tulek väga tervitatav, sest neil on pikk vaade ja väärtused paigas. Samas võib valla kiire arengu tõttu hakata tulevikus vajaka jääma taristust – vesi, kanalisatsioon ja sademevee juhtimine. Valla soov on elu- ja tööstuspiirkonnad lahus hoida, et näiteks ringtee äärde rajatavad tööstuspargid ei tooks täiendavat liikluskoormust elukeskkonna tänavatele. Samuti moodustavad ringtee äärde rajatavad tööstushooned parima mürasummutava müüri meie elanikele.




