In Nomine annab hoogsalt teada, et Mazda Motor Corporation avalikustas oma 31. märtsil lõppenud majandusaasta finants- ja müügitulemused, aastaga müüdi 1 241 000 sõidukit, mis on 12% parem tulemus kui aasta varem. Ettevõtte majandustulemused olid senistest parimad. Euroopas kasvas Mazda müük 13% ja küündis 180 000 ühikuni.
Autotootja keskendus majandusaasta kestel müügi kasvatamisele, kulude vähendamisele ja kasumlikkuse suurendamisele ja nii kasvas ettevõtte müügikäive 26%, ulatudes 30,7 miljardi euroni. Ettevõtte puhaskasum kasvas 45% ning oli 1,3 miljardit eurot.
Piirkondlikud edusammud
Euroopas kasvas Mazda müük 13% ja küündis 180 000 ühikuni. Kasv jätkub hiljuti turule tulnud uue Mazda 2 hübriidauto ja täiesti uue Mazda CX-80 turule tulekuga. Euroopa kahel suurimal turul olid tulemused positiivsed, Saksamaal müüdi 46 000 autot (+23%) ning Ühendkuningriigis jõuti 29 000 müüdud autoni (+8% mullusega võrreldes).
Mazda koduturul Jaapanis müüdi majandusaasta jooksul 160 000 autot (-3%). Hiinas, Mazda suurimal turul Aasias aga 97 000 autot (+15% mullusega võrreldes).
Põhja-Ameerika on Mazda suurim müügipiirkond, seal müüdi 514 000 autot (+26%). Müügi vedas üles Mazda CX-70 ja CX-90 turule toomine ning Mazda CX-50 jätkuv edu.
Inchcape Motors Estonia ärijuhi Siim Taeli sõnul on Mazdal ka Eesti turul palju potentsiaali. “Eelmise aasta sügisest alates on autodel kuue aastane garantii ning pakume autoomanikele hoolduslepinguid. Samuti soovime Mazdaga ka ärikliendile atraktiivsed olla. CX-60 ja uus CX-80 on kindlasti autod, millega loodame pakkuda alternatiive preemium-segmendile,” ütles Tael.
Tuleviku väljavaated ja jätkusuutlikkuse eesmärgid
2025. aasta märtsis lõppevaks eelarveaastaks on Mazda väljavaated positiivsed kõigis piirkondades, sealhulgas Euroopas, kus Mazda prognoosib müügiks 183 000 ühikut (+2%). Ülemaailmne müük ulatub prognooside kohaselt 1 400 000 ühikuni.