In Nomine pikaaegse koostööpartneri Viking Line’i laevade jaoks on juba praegu igapäevane reaalsus kasutada sadamas oleku ajal maapealset elektrivarustust, kuigi seadus selle reguleerimiseks jõustub alles 2030. aastal. Nüüd on ettevõte läinud üle ainult taastuvenergiast pärineva rohelise elektri kasutamisele. Kokku vähendab see laevafirma aastast kasvuhoonegaaside heitkogust kuni 780 tonni võrra.
Viking Line ühendas oma laevad esimest korda kaldalähedase elektriga Stockholmi Stadsgårdeni sadamas juba 1980ndatel aastatel. Sellest ajast alates on kaldavooluühendused paigaldatud ka Maarianhamni, Helsingi ja Tallinna sadamatesse. Nüüdseks on Viking Line kõigis neis sadamates tuulest, päikesest või biogaasist toodetud rohelist elektrit.
“Meie laevade aastane süsinikdioksiidi heitkogus on kuni 780 tonni võrra väiksem kui siis, kui nad toodaksid sadamas olles elektrit oma mootoritest. Tänu kaldalt saadavale elektrile väheneb oluliselt ka laevade peenosakeste heide ning mootorite müra,” ütles Viking Line’i jätkusuutlikkuse juht Dani Lindberg.
Maapealne elektrienergia on laevaomanike ja sadamate ühine jõupingutus, sest see nõuab mõlemalt märkimisväärseid investeeringuid. Viking Line on aastate jooksul paigaldanud kaldatoiteühendused kõigile oma laevadele, mis sõidavad Helsingist Stockholmi või Tallinnasse, viimati 2021. aastal Viking XPRSile.
“Meie uusimate laevade energiatõhusus on tänu tehnoloogilistele uuendustele juba praegu maailma tipptasemel. Näiteks on Viking Gloryl energiakasutussüsteem, mis muundab mootorite jääksoojuse elektriks ja kasutab LNG-kütuse jääksoojust külmutusseadmete ja ruumide jahutamiseks. Parandame kõigi oma laevade energiatõhusust kogu nende elutsükli jooksul, ajakohastades ja uuendades regulaarselt tehnilisi lahendusi,” ütleb Dani Lindberg.
Foto: Triin Raa