Smarten Logisticsi juht Mark Paves: Kuidas kiirelt püsti tõusta ja kaheksa kuuga kasumisse jõuda

In Nomine teatas Smarten Logisticsi kasumisse jõudmisest. Möödunud aasta elektrienergia ja kütuse hinnatõus olid Smarten Logisticsi juhi Mark Pavesi sõnul valus löök kogu Eesti logistikasektorile. Smarten Logistics reageeris kiirelt ja vähem kui aastaga tuldi pooleteise miljonilisest „august“ välja ning jõuti ligi 400 000 eurosesse kasumisse. „Tegime otsuseid väga kiirelt, vahetasime jooksu pealt tosse ja kohati oli tunne, et võtame teerulliga 90-kraadiseid kurve. Kaheksa kuuga jõudsime mullusest kahjumist kasumisse,“ räägib Mark Paves. 

Mark Pavesi sõnul oli kasumisse jõudmiseks esimene samm mõista, mis on kauba mahtude dünaamikas muutunud ja milliseid mõõdikuid seoses sellega peab logistikafirma kohendama. „Nägime, et kõik muutub kiirelt, aga selle info analüüsimiseks andmeid napib, ehk pidime minema oluliselt rohkem „online“. Võtsime kasutusele uue tarkvara ja testime masinõpet, et juhtidele otsustamiseks vajalikke andmeid reaalajas visualiseerida. See oli oluline murdepunkt, saime selguse ja teha kiiremaid otsuseid, kuhu tähelepanu suunata.“

Jõudsime ka selgusele, et renditöötajate laotöös ja komplekteerimises kasutamine ei ole pikaajaliselt jätkusuutlik. „Renditööjõudu kasutame viimases hädas, kuna nad on kallimad ja nende õpikõver efektiivseks tööks logistikasektoris on liiga pikk,“ ütleb Mark Paves. Renditööjõu asemel pööratakse Smarten Logisticsis nüüd senisest veelgi suuremat tähelepanu seniste ja uute töötajate arendamisele ja motiveerimisele, selleks on käima pandud mentorprogrammid.

Foto: Erik Riikoja