Möödunud laupäeval toimus Eesti Rahva Muuseumis Eesti Autospordi Liidu gala, kus ühtlasi kuulutati välja ka Eesti aasta auto 2023. Prestiižika auhinna noppis endale Honda Civic, kuid finaalis heitlesid lausa kaks Renault Grupi sõidukit: Dacia Jogger (5. koht) ja Renault Megane E-Tech (6. koht).
Kui kahel viimasel aastal on Eesti aasta auto tiitel läinud elektriautole (kaks aastat tagasi võitis Porsche Taycan, mullu Hyundai Ioniq 5), siis tänavu oli edukaima elektriautona teisel kohal mullune Euroopa aasta auto Kia EV6. Kolmanda koha sai Škoda Fabia.
Viimati võitis Renault aasta auto konkursi 2015. aastal, kui troonile astus vilgas Renault Twingo. Dacia seevastu pole veel võidušampust maitsta saanud.
12 žüriiliiget jagasid esikohti kuuest mudelist viiele, ainsana jäi maksimumpunktidest ilma kuuendana lõpetanud Renault Megane E-Tech. Dacia Jogger jagas hindajad kõige enam vastaspoolustele – esikoha vääriliseks pidasid Joggerit koguni kolm žüriiliiget (sama paljud jagasid maksimumpunkte ka Hondale ja MB-le), kuid samas panid tervelt 5 kohtunikku Dacia kuuendale kohale. Samas on võitjad kõik kuus finalisti, sest enam kui 30 uudismudeli seast finaali jõudmine on igati tunnustus.
Finalistide vahel jaotusid punktid nõnda:
- Honda Civic – 52 punkti
- Kia EV6 – 48
- Škoda Fabia – 47
- Mercedes-Benz EQE – 44
- Dacia Jogger – 38
- Renault Megane E-Tech – 35
Ajakirja Tehnikamaailm eestvedamisel ligi veerand sajandit tagasi käivitatud Eesti aasta auto konkurss toimus sel aastal esmakordselt Eesti Autospordi Liidu egiidi all.