Printcenter Eesti AS, reklaammaterjalide valmistamisele keskendunud trükikoja tellimuste trend on kasvusuunda pöördunud peale seda, kui Skandinaavias kaubandus taasavati. Printcenteri 2019. aasta käive oli 6 miljonit eurot.
Margus Üürike, Printcenteri tegevjuht: “Näeme, et viimastel nädalatel on sihtturud taastumas ja sisse tulnud tellimuste maht eurodes kasvab, kuna Skandinaavias saavad inimesed taas poode külastada.”
“Möödunud aastal oli meie käive ligi 6 miljonit ja võrreldes 2018. aastaga see kasvas. Tänavu püsisime möödunud aasta tempos kuni märtsini, kuid aprillis tekkis mõningane tellimuste langus, kuna kavandatud kampaaniad lükati haiguspuhangu ajaks edasi. Teisalt hakkas trükikoda kriisi ajal saama tellimusi koroonaviirusega seotud teavitusmaterjalide – põrandakleepsude, hoiatuskirjadega turvaväravate ümbriste tootmiseks. Oleme keskendunud ekspordile, aga teeme arvestatavas mahus tööd ka Eesti tellijaile,” räägib ta.
Margus Üürikese sõnul nähakse tulevikus jätkuvalt digitrüki osakaalu kasvu, kiirtellimusi, väiksemaid partiisid ning mitmekülgsemat materjalivalikut, millele digitrükk eritellimusi lubab teha. Suund on väiksemate tootekoguste poole, sest kampaaniad muutuvad kiiresti.
Printcenter on hiljuti uuendanud oma digiosakonda lõikurite ja kahe Efi VUTEk printeriga, mille maksimaalne trükilaius on 3,2 meetrit.
Ivar Lepiku, Printcenteri müügijuht ütleb, et klientide ootused teenuse kvaliteedi osas kasvavad. “Aitame klientidel lahendusi välja mõelda ja testida. Tootenäidis katsetamiseks tuleb välja saata hiljemalt järgmisel tööpäeval. Olla soodsaima pakkumise tegija pole enam eesmärk, tuleb olla parima lahenduse ja kiireima tarne pakkuja. On tulnud ette olukordi, kus oleme saanud tellimuse laupäeva õhtul ja saatnud töö välja pühapäeval.” Kiirus ja loovus on tema sõnul põhjused, miks Eesti trükikojad on Skandinaavias eelistatud koostööpartnerid.
Fotol: Aivo Arumaa, Printcenteri digiosakonna juht ja Margus Üürike, Printcenteri tegevjuht.