Võib tunduda kummaline, kui jagame enda organisatsiooni sõnumeid ja räägime toodetest või teenustest ajal, mil tervis on suurim väärtus. Samas kasvas eMarketer’i andmetel Facebooki kasutamine märtsis 70% ning saab jõuda veelgi suurema auditooriumini. Kriisieelsele kommunikatsiooniplaanile otsa vaadanud ettevõtted on valinud väga erinevaid teid.
Coca-Cola Facebooki lehte vaadates paistis aprillis võrreldes varasemaga vastu vaikus. Nimelt on ettevõte teatanud turunduskampaania teadmata ajani peatamisest. Teises otsas on ettevõtted, mis pole sotsiaalmeedia plaani muutnud, ent on loonud lisaks kriisiga seotud kampaania või koguni mitu.
Kavandatud sõnumitele ja postitustele otsa vaadates tekib ilmselt küsimus, kas minna nende postitustega edasi, nagu midagi poleks vahepeal muutunud. Või kirjutada kõik postitused ümber nii, et need keskenduvadki ainult eriolukorrale. Kuidas sihtgrupp reageeriks?
Üks on kindel: inimesed tahavad endiselt brändidest kuulda. Nad tahavad kinnitust, et ettevõtetes, keda nad on võtnud usaldada, töö jätkub. Inimesed hakkavad väsima epideemia märksõnadest meedias ning kätte hakkab jõudma edasi liikumise aeg.
Iga kriisi etapp pakub võimalusi sotsiaalmeedias silma torgata. Kasvufaasis ja haripunktil kogusid tähelepanu sotsiaalmeedia algatused, millega ühendati inimesed, et aidata abivajajaid. Näiteks kogus essence’i Facebooki kampaania #kisstance miljon eurot, millest pool saadi kokku kasutajate kommentaaride ja postituste pealt. Kusjuures #kisstance kampaania, mis tuletas inimestele meelde hoida teiste inimestega piisavalt distantsi, seoti ka tootepostitustesse, saades terviklik kampaania.
Hea viis, kuidas olla pildis, aga anda edasi ka sotsiaalset vastutust. Kuidas on sinu sõnum täna oluline? Mõtle ka, mis sorti abi võib sinu sihtgrupp praeguses etapis vajada.
Ebakindlatel ja kõigile raskematel aegadel on eriti oluline keskenduda sotsiaalmeedias sõnumitega oma sihtgrupile ja nende vajadustele ning ootustele. Peamine eesmärk on rajada vastastikuselt kasulik suhe nii uute kui ka vanade klientidega. Olenevalt sinu tootest või teenusest ei pruugi kliendid hetkel olla võimelised ostu sooritama, kuid see võimalus avaneb uuesti. Praegused tegevused ja sõnumid peaksid olema seatud nii, et just sinu ettevõtte on see, mille tooteid või teenuseid esimesel võimalusel jälle tarbima hakataks.
Mõtle ka, millega jälgijad hetkel tegelevad? On nad kodukontorites või töölt täiesti eemal ning mida nad saavad ootamatu vaba ajaga ära teha. Bosch Eesti Facebooki lehe aia- ja elektritööriistade postituste orgaaniline levik ja kaasatus on märgatavalt kasvanud eriolukorra ajal, sest inimesed saavad nüüd viia lõpuni remondi või süveneda kevadistesse aiatöödesse, mis varem on pidanud ootama.
Paku ideid edasiseks ka oma jälgijatele. Mõtle, kuidas sinu toode või teenus aitab inimestel siirduda tagasi normaalse elu ja korralduse juurde ning jaga seda.
Seega, ole pildis! Inimestele pakuvad kindlustunnet ja usaldust ettevõtted, mis suudavad rasketest aegadest läbi tulla. Selle jaoks jaga positiivseid uudiseid, aga ka tuleviku väljavaateid. Ära lase ebakindlatel aegadel takistada sotsiaalmeedias tegutsemist ja silma paistmist!
Autor: Kertu Rohumägi
Pildi autor: Andres Raudjalg