Töötajad ootavad kriisist väljumisel juhtkonnalt sõnumeid, kuidas edasi minnakse. Võimalik vähendatud palk ja määramatus kahandavad motivatsiooni, samas on töötajad ettevõtte unikaalne väärtus. Motivatsiooniagentuuri Blue Drum loovjuht Olavi Andla soovitab koostada motivatsiooniplaan ja alustada väiksema eelarvega sisekommunikatsioonist ning ergutusprogrammidest.

Kriisist väljumiseks on vaja ettevõtete töötajatele suunatud motivatsiooniprogrammi, mis seenesest ei pea olema lehekülgede pikkune dokument. Soovitame ettevõtetel alustada väiksema mahuga ergutusprogrammidega, saab valmistada positiivsed, lõbusad videoklipid töötajate igapäevatööst ja postitada need ettevõtte sisekanalitesse, ütleb Olavi Andla. 

“Näiteks, töötajatest tehakse kunstinäitus tehase koridorides, üllatatakse ja premeeritakse firmatöötajaid pop up restoranis tehase territooriumil või tehakse töötajatega muusikavideod, mida teised saavad hinnata. Või kui töötategi nüüd osa ajast kodus – näidake seda klipis, mismoodi see välja näeb ja mis kasu sellest ettevõttele on. Klipp võib sisaldada ka ettevõtte juhtkonna-poolset tänu tublidele ja optimistlikele töötajatele,” räägib ta.

Aasta lõikes koostatud motivatsiooniplaan koosneb Olavi Andla sõnul situatsiooni analüüsist, eesmärkidest, strateegiast-taktikast, eelarvest ja tulemuste mõõtmisest. Motivatsiooni kasv mõjutab kindlasti positiivselt tööviljakust ja paneb inimesed taas tahtma hommikul tööle tulla.

Töötajate motivatsiooni ja võitlusvaimu tõstavad ka ettevõtte mainet toetavad head uudised. Olavi Andla: “Meie koostööpartner, kommunikatsioonibüroo In Nomine soovitab ettevõtte sees toimuvast hõigata ka väljapoole. Meeskond tuli pärast paari kuud kodukontoris marineerimist taas kokku – pakkuge sotsiaalmeedias fotosid ja reipaid sõnumeid. Tegutsete jõuliselt edasi – kas leiate majandusuudise tegemiseks toetavaid kommentaare? Muutsite teenust, plaanite uut toodet, või saite koguni korraliku tellimuse, andke heast meedia kaudu teada!”

Motivatsiooniagentuur Blue Drum korraldab kolmapäeval, 13. mail kell 14.00 ettevõtete juhtidele ja personalijuhtidele zoominari „Kuidas sära töötajate silmi tuua?“

Zoominaril osalemiseks registreeri markus@bluedrum.eu hiljemalt 13.05 kell 13.30.

Blue Drum

Blue Drum Events on 15 aastat Eesti turul tegutsenud motivatsiooni- ja üritusagentuur, mis teenindab nii Eesti kui ka väliskliente. Firmas töötab 6 inimest.