Head uudised toovad kliendid tagasi

Kommunikatsiooni-inimesena rääkisin eelmise kriisi ajal ja räägin nüüd, et keerulistel aegadel on vaja võitlusvaimu turgutavaid, kriisist välja juhtivaid ning kliente tagasi toovaid häid uudiseid. 

Räägitakse kriisi järel tulevast “uuest normaalsusest”, mis panevat inimesi tarbimisharjumusi kardinaalselt muutma. Täna me veel ei tea päris täpselt, milline see uus normaalsus on, aga ühelt poolt mõjutab tarbimist inimeste ja firmade pihta saanud majandusolukord ja teisalt võidakse oma tarbimis- ja ka käitumisharjumused tõepoolest üle vaadata ja valikuid muuta.

On tarvis kliendid meie juurde tagasi kutsuda. Teadagi, usalduse loomine on alati pikamaajooks, aga see tuleb jälle ette võtta. Ettevõtjad ja majandusinimesed otsivad positiivset esmalt numbritest, kui aga ilusaid numbreid parasjagu võtta pole, on mõistlik pakkuda optimistlikku kvalitatiivset sisu. Võimalikult regulaarselt ja eri kanalites.

Aga mida siis teha? Meeskond tuli pärast paari kuud kodukontoris marineerimist taas kokku, büroo töötab palehigis, tehases käib jälle tootmine, kauplus, restoran on avatud – pakkuge sotsiaalmeedias selle kohta fotosid ja reipaid sõnumeid. Vaatamata kriisile tegutsete jõuliselt edasi – kas leiate majandusuudise tegemiseks toetavaid kommentaare või koguni numbreid? Või töötategi nüüd osa päevi kodus – rääkige, kuidas see välja näeb ja mis kasu see teie ettevõttele annab. Muutsite teenust, plaanite uut toodet, või saite koguni korraliku tellimuse – andke kõigest heast teada!

Kanaleid, kus rääkida, leidub meil mitmeid. Kindlasti klassikaline meedia nii trükis, raadios-TVs kui ka veebis ja uue normaalsuse tõttu üha enam veebis. Sotsiaalmeedia lubab postitada ka liikuvat pilti. Küsige oma inimestelt kord nädalas: “mis tunne on?” ja jagage teistega. Või tehke töötajatega vahvaid sisevideoid motivatsiooni hoidmiseks. Huvitav väljund võib olla uue normaalsuse blogi, kus ettevõte kirjeldab ausalt oma väljatulekut, ellu viidavaid muudatusi ja kuidas kliendid sellega kaasa tulevad.

Milliste heade uudiste sünni juures kommunikatsioonibüroo In Nomine on hiljuti olnud? Laevafirma Viking Line võttis ajal, mil reisijaid vedada ei saa ja majandustulemused järsult halvenevad, otsida positiivseid sõnumeid mujalt, näiteks kaubavedude edusammudest. Sest argipäeviti kaks korda Tallinna-Helsingi vahet sõitev laev on veokeid täis, kaubaveod toimivad. Soovitusi kuulas ka Soome pool. Viking Linen rahtikuljetukset kasvussa. Selvä nousu viime päivinä.

Koos ehitusfirmaga Mapri Ehitus pöörasime tähelepanu valminud objektidest teavitamisele, samuti rääkisime mitme uue ehitise valmimisest ja Estoveri biogaasijama nurgakivi panekust. Nurgakivi sündmus sai “pärisuudiste” vaesel ajal korraliku meediakajastuse. Piimatööstuse biogaasijaam saadab põlevkiviõli minevikku.

Finantstehnoloogiafirmaga Fitek mõtlesime aga, et pealesunnitud digipööre, mis on sundinud inimesed ekraanide taha, võiks panna inimesi veelgi enam e-arvelduskanaleid kasutama ja ostsime välja toetavaid kasvunumbreid. 

Kui aga heade uudiste asemel kirjutab meedia meist esialgu mitte nii hästi, tuleb sellega leppida või paremal juhul käsi hõõruda, sest konkurendi kohta tuli ka just-just üks halb uudis.

Räägime enda tegudest teistele ja räägime hästi. Kunagise telekomifirma Q-GSM slogani “Räägi inimestega” sobib siia suurepäraselt. Sest kui ei räägi, siis keegi teada ei saa ja koera saba kergitab vaid koer ise.

Autor: Heikki Sal-Saller