Esmamulje inimesest tekkivat viie sekundi jooksul ja seda tavaliselt tema välimuse põhjal. Tänapäeval aga kohtume paljude inimestega esmakordselt hoopis meilivestluses. Kui kiiresti me e-kirja põhjal inimesest arvamuse kujundame?

Ilmselt käib e-kirja põhjal saatjast arvamuse kujundamine päris ruttu, sest juba kirja esimene rida näitab, kas inimene oskab korrektselt meili alustada. Jah, muidugi on ideaalne, kui meili saatja kirjutab korrektses eesti keeles. Õnnetuseks on aga eesti keeles hulk grammatikareegleid, mis ajapikku kipuvad ununema. Seega pole tegemist maailmalõpuga, kui meilivestluses paar grammatilist viga esineb.

Kui koma asetused või kokku- ja lahkukirjutamine tekitavad meis tihtipeale küsimusi, siis e-kirja alustamine ja lõpetamine on kaks asja, milles saad alati kindel olla. Nende puhul kehtivad kindlad reeglid, mida meelde jättes ja järjepidevalt kasutades meili saatja “online-visiitkaardi” tase tõuseb.

Kirja alustamine
Tavaliselt alustame e-kirja tervitusega, mille lõppu ei käi eesti keeles koma. Soovi korral võib lõppu lisada hüüumärgi. Pane tähele! Kui kirjutad “Tere” järel nime, on tegemist üttega, mis eraldatakse komaga. 

Kui aga soovid kirja alustada formaalselt, jälgi järgmiseid reegleid:

Ei ole õige kirja alustada:

Lugupeetud koostööpartner,
saadame ..

Sobiv viis on näiteks:

Lugupeetud koostööpartner
Saadame ..
(Eesti Keele Instituut, 2020)

Kirja lõpetamine
Kirja lõpus ei ole viisakusväljendi ega ka nime järel koma.
Ette tänades Aino

Vastust ootama jäädes
Jüri Mänd

Sama kehtib ka sõnade “lugupidamisega”, “austusega” ja teiste sarnaste sõnade kohta:
Lugupidamisega
Hansapank

Austusega Silvi Siniraag

Vahemärgi kasutus ei olene sellest, kas viisakussõna ja nimi on ühel real või eraldi ridadel.
(Eesti Keele Instituut, 2020)

Meili korrektne alustamine ja lõpetamine on need väikesed asjad, mis aitavad pikas perspektiivis kaasa nii firma kui ka inimese usaldusväärsusele ja hea maine hoidmisele. Loe lisaks Eesti Keele Instituudi kodulehelt siin ja siin.

Autor: Anett Veske